یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با افزایش کمک دولت آغاز شد | اعتبار یارانه ۱۲۰ هزار تومانی برای سه دهک اول

  • کد خبر: ۱۷۷۲۸۵
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با افزایش کمک دولت آغاز شد | اعتبار یارانه ۱۲۰ هزار تومانی برای سه دهک اول
معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف دولت این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و سه دهک کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا عسگریان در ارتباط زنده با شبکه خبر امروز اعلام کرد: مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز آغاز شده و برای سه دهک کم‌درآمد جامعه که بخواهند از یارانه خود در قالب کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، به شرط اینکه به میزان ۵۰ درصد از یارانه سبد یعنی به میزان ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای مدنظر خریداری کنند، میزان کمک دولت برای آن‌ها به ۱۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی گفت: هدف دولت این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و سه دهک کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

به گفته عسگریان، هدف دولت این است که ۱۱ قلم کالا شامل (مرغ، تخم مرغ، شکر، قند، شیر، ماست، پنیر، روغن، ماکارونی، برنج و گوشت) برای اگر هزینه تامین ۱۱ قلم کالای سبد کالابرگ بر اثر تورم افزایش یابد، دولت آن هزینه را حبران کند و برای مصرف کننده قیمت این اقلام بر اساس نرخ ۱۴۰۱ خواهد بود.

معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سه دهک کم‌درآمد یارانه ماهانه ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، اما، چون طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است، اگر این افراد حداقل به میزان ۲۰۰ هزار تومان در قالب کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ قلم کالای موردنظر خریداری کنند، آنگاه ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه برای آن‌ها واریز می‌شود و درواقع کل یارانه آن‌ها که صرف کالا‌های مدنظر می‌شود به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد.

عسگریان این را هم گفت: شرط اختصاص ۱۲۰ هزار تومان یارانه مازاد این است که همین میزان اضافه هم صرف خرید کالا‌های سبد تعریف‌شده دولت در کالابرگ شود.

به گفته عسگریان؛ سه دهک کم‌درآمد جامعه از نظر خانوار، حدود ۸ میلیون خانوار و از نظر جمعیت ۲۹ میلیون نفر هستند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم ظرف یک ماه آینده یکی دو دهک دیگر از یارانه بگیران از دهک‌های پایین جامعه به طرح کالابرگ الکترونیکی همراه با کمک دولت اضافه شوند. بار مالی برای این طرح هم توسط دولت پیش‌بینی شده است.

معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مردم می‌توانند به صورت اختیاری از ۹۰ هزار فروشگاه طرف قرارداد با کالابرگ الکترونیکی کالا‌های موجود از ۱۱ قلم کالا را خریداری کنند و برای سایر دهک‌ها می‌توانند یک ماه زودتر اعتبار یارانه خود را صرف خرید کالا‌ها کنند و برای سه دهک پایین جامعه به شرط اینکه به میزان ۵۰ درصد از اعتبار یارانه، یعنی ۲۰۰ هزار تومان از کالا‌های مدنظر خریداری کنند، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان جدید به حساب این افراد شارژ می‌شود.

به گفته وی مردم با نصب برنامک اسفارا نسبت به نشانی مغازه‌ها آگاهی پیدا کنند.

طبق قانون بودجه، دولت مکلف به اجرای کالابرگ الکترونیکی در کشور است که فعلا طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت اختیاری برای همه آحاد جامعه اجرا می‌شود، اما برای سه دهک به شرط اینکه به میزان ۵۰ درصد از یارانه خود را صرف خرید کالا‌ها کند، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان جدید به یارانه‌اش اضافه می‌شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->